تعمیر و سرویس پمپ آب خانگی و منبع


تعمیر و سرویس پمپ آب خانگی و منبع

برای تعمیر پمپ آب در مرحله اول باید عیب یابی انجام شود تا به رفع آن بپردازیم.

عموما مشکلاتی که در پمپهای خانگی ایجاد می شود از تنظیم خارج شدن فشار پمپ، یکسره کار کردن پمپ و قطع نشدن آن، قطع و وصل شدن متوالی پمپ، کم شدن باد داخل منبع تحت فشار و آب دادن پمپ می باشد که برای رفع هر کدام از موارد ذکر شده راه حل خاص خود وجود دارد.

یکی از وسایلی که به پمپ متصل می شود کلید اتوماتیک پمپ می باشد که مغز متفکر و فرمانده پمپ می باشد و دستور قطع یا وصل پمپ را می دهد. که این وسیله برقی در مقایسه با دیگر وسایل پمپ، بیشتر دچار مشکل یا خرابی می شود.
در داخل کلید پمپ ۲پیچ یا مهره می باشد که یکی برای تنظیم فشار استارت پمپ و دیگری برای تنظیم فشار قطع پمپ می باشد. که توسط این دو مهره می توان فشار آب پمپ (به اصطلاح فنی بار پمپ) را کم یا زیاد کرد. با این کلید می توان تنظیم کرد که پمپ در چه فشار آبی(بار) شروع به کار کرده یا در چه فشاری قطع شود.

در مواقعی که بخواهیم فشار پمپ را تنظیم کنیم باید تمامی شیر های آب بسته باشد و با باز و بسته کردن یک شیر پمپ را تنظیم کنیم. این تنظیم باید متناسب با واحدهای ساختمان متناسب باشد که دورترین نقطه به پمپ فشار خوبی را داشته باشد.
منبع فشار آب

در داخل منبع فشار آب یک تویوپ لاستیکی پر از هوا قرارا دارد که انتخاب منبع تحت فشار متناسب با پمپ انتخاب می شود که مقدار هوای آن نیز در منبع ها متفاوت است که در روی هر منبع مشخصات آن نیز وجو دارد که با کم شدن هوای داخل منبع پمپ به خوبی کار نمی کند و دچار مشکل می باشد.

در صورتی که یک پمپ بیش از ۵بار در دقیقه خاموش یا روشن می شود به احتمال فراوان منبع تحت فشار یا تویوپ آن دچار مشکل شده است.

 

 

منبع: piping24.ir

 



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *