راهنمای مراقبت و نگهداری منبع تحت فشار پمپ آب


راهنمای مراقبت و نگهداری منبع تحت فشار پمپ آب

نکات مهم و اساسی در ارتباط با مراقبت و نگهداری از منبع تحت فشار پمپ آب

یکی از بهترین عواملی که در هنگام استفاده از منبع تحت فشار پمپ آب باید به آن توجه گردد، نحوه ی نصب منبع تحت فشار پمپ آب می باشد. در صورتی که مصرف کننده از شیرهای صافی ماقبل منبع تحت فشار پمپ آب استفاده کند، از عبور و انتقال ذرات ریز و کوچک به داخل تیوپ منبع جلوگیری کرده و همین امر نقش بسیار بسزایی در افزایش طول عمر منبع تحت فشار پمپ آب دارد.

میزان فشار یا هوایی که داخل منبع تحت فشار پمپ آب می باشد نیز، خود تاثیر قابل توجهی در عملکرد منبع تحت فشار پمپ آب دارد. به عنوان مثال در صورتی که فشار هوایی که در اطراف تیوپ هست، کمتر از میزان لازم باشد، آبی که داخل تیوپ وجود دارد با فشار مناسبی حفظ نمی گردد. در صورتی که فشار هوای اطراف تیوپ بیشتر از میزان لازم باشد، مقدار آبی که داخل تیوپ قرار می گیرد، کمتر از حجم منبع تحت فشار پمپ آب می باشد. مثلا اگر منبع تحت فشار پمپ آبی با ظرفیت ۱۰۰ لیتر داشته باشیم و فشار هوای داخل آن بیشتر از مقدار لازم باشد، به جای ذخیره ی ۱۰۰ لیتر آب در داخل تیوپ منبع تحت فشار پمپ آب، ممکن است این مقدار به ۸۰ تا ۵۰ لیتر کاهش یابد.

بررسی و چک کردن میزان فشار هوای داخل منبع تحت فشار پمپ آب به صورت ماهانه نیز، خود نقش بسیار مهمی در ثابت ماندن فشار سیستم آبرسانی و عملکرد صحیح منبع تحت فشار پمپ آب دارد. بدین صورت که اگر فشار ماهانه بررسی گردد و میزان کاهش آن جبران شود، همیشه فشار ثابتی را در سیستم آبرسانی خود لمس خواهیم کرد.



One thought on “راهنمای مراقبت و نگهداری منبع تحت فشار پمپ آب

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *