نصب پمپ آب خانگی و منبع


نصب پمپ آب خانگی و منبع

به دلیل ساخت و سازهای بیش از حد در کلان شهر ها و مراکز استان ها و بلند مرتبه سازی ساختمانها،کمبود آب و.. مشکلاتی را برای تقسیم آب و فشار آب این ساختمان ها ایجاد کرده است که روز به روز این مشکل بیشتر می شود.

برای رفع این مشکل ساکنین ساختمان ها، به سمت پمپ های آب روآورده اند.این گونه پمپ ها با کمک گرفتن از یک منبع تحت فشار آب یا سنسورهای فشار که به پمپ متصل می شوند آب را با فشارهای قابل تنظیم به داخل لوله کشی ساختمان انتقال می دهند و مقدار کمبود فشار آب را جبران می کنند. انتخاب نوع و ظرفیت پمپ به موارد استفاده، تعداد واحدهای استفاده شونده، طولانی ترین طول مسیر لوله کشی و تعداد طبقات ساختمان بستگی دارد. برای انتخاب پمپ موردنیازساختمان باید به این موارد توجه کرد تا فشار آب خوبی داشته باشید.

به دلیل وارد نکردن افت فشار به لوله اصلی خیابان و کاهش نیافتن فشار آب همسایگان ابتدا آب را از کنتور به منبع ذخیره آب انتقال می دهیم، سپس پمپ، مقدار آب مورد نیاز خود را از منبع ذخیره به لوله کشی ساختمان پمپاژ می کند. منبع های ذخیره آب از جنسهای گالوانیزه و پلاستیکی با لایه های مختلف ساخته می شود که بسته به موارد نیاز این منبع ها در شکل، اندازه، ضخامت و رنگهای مختلف ساخته می شود.

مقدار آب ذخیره مورد نیاز برای منبع آب، به تعداد واحدها و در مواردی متراژ ساختمان بستگی دارد، که به ازای هر واحد حدودا بین۲۰۰ تا ۲۵۰ لیتر می باشد.

سیستم لوله کشی پمپ آب را می توان به صورت مستقیم و ریونسی اجرا کرد که در اجرای ریونسی می توان پمپ یا منبع آب را در زمان خرابی پمپ یا تعویض آن از مدار خارج کرده و آب به صورت مستقیم با فشار کنتور به لوله کشی ساختمان وارد شود.

از دیگر مزیت مهم استفاده از منبع ذخیره آب می توان به ذخیره شدن مقدار آب قابل توجه اشاره کرد که در مواقعی که آب ورودی ساختمان قطع شود می توان برای استفاده های ضروری از ۱ الی چند روز بسته به مقدار استفاده آب از منبع ذخیره استفاده کرد.

با نصب صحیح و فنی پمپ آب و منبع ذخیره می توان مشکل فشار کم آب را در ساختمان ها جبران کرد و زندگی آسوده ای داشت.

 

 

منبع: piping24.ir

 



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *